VITICULTURE IN THE HEART OF THE FOOD VALLEY


Discover our grapes

Malvasia

There are currently about twenty Malvasia grape varieties in Italy, all with different characteristics, from the morphology of the plant to the colour of the fruit, from productivity to the time of ripening.


Chardonnay

Lo Chardonnay è un vitigno internazionale a bacca bianca che ha riscosso grandissimo successo in tutto il mondo grazie alla sua capacità di adattarsi a molti differenti climi e terreni.


Sauvignon Blanc

Il Sauvignon Blanc è un vitigno semiaromatico a bacca bianca estremamente poliedrico: si caratterizza, infatti, per una grande variabilità di aromi e strutture.


Merlot

Vitigno internazionale a bacca rossa, di origine francese, il Merlot è uno dei vini più famosi e coltivati al mondo.


Cabernet Franc

Cabernet Franc is a vigorous wine that adapts well to many soils and climates. It withstands winter frosts and cold climates well, so much so that it is also used as a base for making Ice Wines, but it also performs well in warmer climates.


Cabernet Sauvignon

Se si considera che è resistente, vigoroso e in grado di dare vini ricchi, complessi e di grande struttura, non può certo sorprendere che il Cabernet Sauvignon sia così popolare.


Pinot Nero

Il Pinot Nero è un vitigno internazionale a bacca nera che viene vinificato, oltre che in rosso, anche in bianco per la produzione di vini spumanti metodo classico.


Syrah

Syrah is an international grape variety, today the sixth most cultivated in the world with 190,000 hectares dedicated to it.


Barbera

Barbera is a red grape variety that adapts well to various soils, giving quite different results depending on the microclimate of the place of cultivation.


Copyright Tenute Venturini Foschi 2021

Designed by The BB's Way